Autor Wiadomość
awogadro
PostWysłany: Nie 20:21, 08 Lis 2009    Temat postu:

Być może, że to chrupanie nie jest od układu kierowniczego.
Podejrzane dźwięki występują również na połączeniu silnika z tłumikiem. Silnik jest zawieszoy na gumowych poduszkach i przy ruszaniu lub zmianie biegów silnik nieco się przekręca i na połączeniu z tłumikiem nasępuje chwilowe przemieszcaenie i wtedy słychać ten pisk. Nie zawsze jest on słyszalny, np gdy jest mokro na drodze to połączenie to jest zwilżone i nie słychać wtedy tego dźwięku.
W miejscu połączenia silnika z tłumikiem jest specjalna druciana uszczelka i wydawane dźwięi nie są szkodliwe dla całego układu.
akcug
PostWysłany: Śro 14:04, 09 Wrz 2009    Temat postu: Szybkie pytanko o ukł. kierowniczy/zawieszenie

witam, jestem posiadaczem thali 2002r. od pol roku, wszystko z nia OK. wymienilem rozrzad klocki hamulcowe komplet zawieszenia z przodu i kilka innych dupereli, ale pomimo wizyty u 3 mechanikow i na stacji diagnostycznej mam 1 problem. W kazdym punkcie mechanicy nie dopatrzyli sie niczego niewlasciwego (wszystkie tuleje, łożyska itp. w normie) ale samochod "chrupie" gdy skecam kolami w miejscu, czasami przy wolnej jezdzie na malych wybojach. chrupie tez w czasie zatrzymywania. to chrupanie opisac mozna jako delikatne odczuwalne i slyszalne tylko przez kierowce tak jakby gdzies byl luz lub wyrobiona czesc, przy hamowaniu juz wpadlem ze chlupie plyn od spryskiwaczy w zbiorniku, ale chrupanie na ukladzie kierowniczym takze sie zdarza. tak jak wspomnialem mimo wymiany calego zawieszenia (amortyzatory, lozyska, poduszki itp.) problem jest bezzmienny. moze ktos juz sie spotkal z takim problemem u siebie i skutecznie go rozwiazal ... za wszelka pomoc bede wdzieczny

pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group